Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kreslíme mnohouholníky a hviezdy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

jo, comlogo je celkom gut vec pre male deti. Pekne sa naucia zaklady cyklov, ale horsie je comu sa budu venovat po comlogu. Nas hodili do Pascalu, co je podla mna velmi zly jazyk, rovnako delphi a od programovania som sa na par rokov odmlcal. Na druhu stranu C by tiez znamenalo koniec programovania pre mnohych. Java by to mozno riesila, aj ked neviem ci by ju bol maly mozog schopny spracovat OOP.
Clovecina11
samozrejme. jeden náš študent tento rok programoval Karla 3D ako ročníkovú prácu ;-)
Viliam Búr
<< < 1 2 3 4 5 > >>

sranda:-)

som myslela, ze Karel odisiel uz na "smetisko dejin";-)
 

Python je možnosť

malý, silný, s možnosťou OOP, ale bez vnucovania.
 

 

Logo je podľa mňa dobré na jednoduché, najmä interaktívne veci. Keď už sa prejde na niečo zložité, tam si myslím, že oproti bežným programovacím jazykom už žiadnu výhodu neposkytuje.

Ako ďalší krok by som dal Python, pretože je pomerne jednoduchý, a je embednutý v niekoľkých zaujímavých aplikáciách. Napríklad Ren'Py je prostredie na vývoj jednoduchých textových hier, a to také jednoduché, že s tým zvládnu pracovať aj primania.

Na koniec by som dal C/C++ a Javu. Bolo by pekné prebrať obe, ale z časových dôvodov si asi bude treba vybrať jedno alebo druhé; v tom prípade by som uprednostnil Javu.

Ale to sú moje názory; samozrejme, každý programátor by mal vlastnú predstavu, ako na to. A tiež treba rátať s tým, že o nejakých 5 rokov už toto riešenie bude zastaralé.
 

programátor by mal mať nadhľad

ktorý mu umožní programovať v ľubovoľnom jazyku po oboznámení sa s jeho základnou syntaxou. Tento nadhľad by mal obsahovať prehľad o fungovaní procesorov a strojovom kóde a prehľad o vyšších dátových a objektových štruktúrach.

Druhá vec je, že nie je potrebné (dokonca to považujem za škodlivé) vyrábať z každého žiaka programátora vo vyššie uvedenom význame. Pre ľudí, ktorí sa nebudú živiť programovaním, bude užitočnejšia podmnožina programátorských vedomostí - skriptovanie a skladanie aplikácii s použitím existujúcich knižníc.
 

 

Súhlasím s tým, že dobrého programátora by nový jazyk nemal zaskočiť -- mal by byť oboznámený so základnými konceptmi, a potom je už nový jazyk viacmenej iba nová syntax.

Ale keď ideš človeka prvýkrát v živote učiť programovať, musíš na to použiť nejaký konkrétny jazyk, a toho jazyka sa držať aspoň rok. Takže treba vybrať nejaký jazyk, ktorý obsahuje čo najmenej blbostí (vecí, ktoré sú v danom jazyku z nejakých technických alebo historických dôvodov, a z hľadiska programátorského nadhľadu sú zbytočné). Uviedol som, čo považujem v dnešnej situácii za rozumný výber tohto jazyka, z hľadiska jednoduchosti a používanosti. Python umožňuje pomerne rýchlo písať rôzne algoritmy. Java naučí typovú kontrolu. Oba jazyky sú dostatočne rozšírené na to, aby študent pomerne ľahko našiel na webe tutoriály alebo pomoc v diskusných fórach.

Skriptovať sa dá aj v Pythone.
 

súhlasím

Python je môj favorit, Javu až tak nemusím...
 
Hodnoť

Nad ...

... moje chapani :(.
 

to si treba prejst pomalicky, krok

za krokom, potom myslim pochopi kazdy:-)
 

hm, mozno provokativna otazka:

musi to naozaj pochopit kazdy? Je to potrebne?
;-)
 

na to si odpovedz sam;-)

zrejme ta nejako tato tema zaujima, inak by si na tento clanok neklikol ...

Ja sama na seba poviem, ze pochopit by sa to zislo napriklad rodicom, ktori radi privitaju napady, ako "zabavit" (zmysluplne!!!) svoju ratolest ...

V tomto povazujem podobne clanky za velmi prinosne ...

Ale kludne radsej detom zapni telku alebo ich zavlec do Mekáča, ak ti je to príjemnejšie, máme predsa slobodu, môžeš si robiť, čo chceš-)
 

asi som to zle napisal ;-)

nespochybnujem kvalitu, potrebnost ci vhodnost takychto clankov - to po prve;
po druhe - kazdy napad rodicom na zabavenie/"zamestnanie" deti vo volnom case je fajn;
po tretie - otazka bola vylucne na Tvoju reakciu - ze staci sa trochu zamysliet a pochopi kazdy, kedy som predpokladal, ze mieris na pochopenie "ako programovat". Moja otazka je - ci je potrebne/nutne, vhodne, aby kazdy pochopil, co je to programovanie a ako programovat? Aj rodicia deti, ktori su profesijne uplne inak orientovani?
P.S. Ano, zaujimaju ma temy, ako a co sa deti/ziaci/studenti ucia. Zaujima ma, co a ako robi SMND+G. Zaujima ma, ako sa uci programovanie a co sa na nom uci. Lebo - mam deti; sam som ucil (aj programovanie); sam som robil ako programator; robim ako analytik pre projekty IT integracie; zaujima ma filozofia IT problematiky. Preto ;-)
P.P.S. Detom telku nezapinam ani sme to nikdy nerobili, mame/mali sme pre ne ine programy. A mac tiez obcsa neublizi ;-)
 

ak si spravne pochopil moju pôvodnu

reakciu na Jiriho, bolo to myslele skor tak, ze keby chcel a trochu sa ponamahal, pochopit, NIC ine som tym nechcela povedat ...

"Moja otazka je - ci je potrebne/nutne, vhodne, aby kazdy pochopil, co je to programovanie a ako programovat? Aj rodicia deti, ktori su profesijne uplne inak orientovani?"

Iste vies, ze v detskom vyvine je potrebne toho stimulovat co najviac, takto sa rozvija myslenie a neviem co vsetko ine (nie som odbornik) a nejake zaklady programovania su celkom vhodne na vyvijanie isteho typu myslenia ...
Druha vec je, co som pisala uz nizsie, za prave pri takomto programovani napriklad ziaci pochopia to, co sa im na matematike abstraktne tazko moze chapat, teda uhly: ostre a tupy, geometricke telesa a podobne ... takze mozu profitovat dvojako ...
Nemam nic proti Macu, akurat ma to napadla, ako taka typicka "ulozna deti" niektorych rodicov;-)
 

hm, stale sa pytam:

preco by mal Jirko (alebo napr. moja lekarka, alebo ...) pochopit, ako sa programuje?
Ja nemam nic proti tomu, aby si trochu "ponamahal mozgove zavity" :-) , ked chce.
Len obcas mam pocit (a je to kritika do vlastnych radov, aj na mna samotneho), ci vzhladom na postupujucu informatizaciu zivota nezabudame na to, ze ludia su rozni a nemozu/nemusia vsetci vediet programovat. Ani ich to nemusi zaujimat. To nie je ani proti Viliamovi B., ani voci nikomu konkretnemu, je to iba (mozno?) viac filozoficka otazka.
Detske myslenie treba stimulovat, ale komplexne a s ohladom na danosti a schopnosti dietata. Aby sa nestalo, ze tzv. zaujmy dietata su vlastne iba neuspokojene tuzby rodica(-ov). Ako spravne pises "...nejake zaklady programovania su celkom vhodne na vyvijanie ISTEHO typu myslenia...". A co deti, ktore maju danosti na iny typ myslenia, napr.? Nehladiac na to, ze (imho) je programovanie viac umenim myslenia ako ovladanie programovacich jazykov.
 

vsak nemusi ...

potom len ostava otazka, ze preco si potom klika na taketo clanky ...
Ja som z toho mala pocit, akoby Jiri tomu rad rozumel, ale stratil trpezlivost a vzdal to a ja som ho vlastne chcela len povzbudit, aby sa necitil nejako, ze to nevie pochopit, o nic ine neslo ...

" Len obcas mam pocit (a je to kritika do vlastnych radov, aj na mna samotneho), ci vzhladom na postupujucu informatizaciu zivota nezabudame na to, ze ludia su rozni a nemozu/nemusia vsetci vediet programovat. Ani ich to nemusi zaujimat. To nie je ani proti Viliamovi B., ani voci nikomu konkretnemu, je to iba (mozno?) viac filozoficka otazka."

Myslim si, ze ked niekto klikne na tento clanok, precita si informaciu v perexe a cita dalej, zrejme ma nejaky aspon minimálny zaujem o danu temu.
Vsak to sa mozes spytat na 1000 iných vecí, naco cloveku sú ... a to osobne ja programovanie povazujem za dost uzitocne s porovnani s niektorymi vecami, co sa ucia v inych predmetoch ...

" Detske myslenie treba stimulovat, ale komplexne a s ohladom na danosti a schopnosti dietata. Aby sa nestalo, ze tzv. zaujmy dietata su vlastne iba neuspokojene tuzby rodica(-ov)."

Ale clanok moze byt mysleny ako inspiracia, ty nemozes predsa rodicovi prikazat, aby nevyvijal v dietati danosti, ktore nema a tym ho vlastne tyrazoval. Napriek tomu, ak to rodic neprezenie, si napriklad myslim, ze podobna aktivita bude dietatu prospesnejsia, ako nejake prazdne chatovanie s kamosmi, napriklad ...


"Ako spravne pises "...nejake zaklady programovania su celkom vhodne na vyvijanie ISTEHO typu myslenia...". A co deti, ktore maju danosti na iny typ myslenia, napr.?"

vid, co pisem vyssie ...


"Nehladiac na to, ze (imho) je programovanie viac umenim myslenia ako ovladanie programovacich jazykov"

vsak prave ...
 

LOs, modryzvoncek

V pohode :). Nepotrebuji vedet, jak se programuje, jsem v tom totalne levy, na druhe strane, kdybych se nad tim zamyslel, mozna bych to pochopil. Moje poznamka nestoji za hadku :). Vlastne jsem ji napsal Davidovi proto, aby vedel, ze jsem tu byl :).
 

to je ok, Jirko,

ved sa nehadame :-D (teda z mojej strany urcite nie, a som pevne presvedceny ani zo strany BB)
 

presne tak:-)

.
 

vsak my sa nehadame;-)

David je ten dalsi Cech?
 
Hodnoť

 

Pekna skola s dobrym obsadenim. Trosku mi to pripomina zname univerzity v USA s ich studentskymi campusami. Do takej by som rad chodil :)
 

 

Vďaka! Máme tu medzi žiakmi kopec šikovných programátorov. Tento rok dvaja naši žiaci postupujú na medzinárodnú olympiádu z informatiky, máme dobré výsledky v súťažiach KSP, ZENIT, First Lego League, Baltík, Imagine Logo Cup, PALMA junior. Organizujeme aj súťaž Špongia zameranú na tvorbu počítačových hier http://www.smnd.sk/mikey/PHP/s... :-)
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie


  1. Martin Plesch: Ktorých žiakov treba vrátiť do škôl? 3 130
  2. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 2 096
  3. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 1 640
  4. Peter Kollega: Vzniká rakovinový nádor ŽVAST. V priamom prenose. 1 435
  5. Elena Antalová: Tu, v kupleraji, našom raji 1 247
  6. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 928
  7. Peter Gregor: Pomsta sa vypomstila, čo ďalej? 912
  8. Irena Simunekova: Rozprávková krajina - Inovec 790
  9. Eva Jarábková: Prepadli sme cez zábradlie a rovno do hnoja 750
  10. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou pred jeho domov doniesli mu truhlu a vence 742

Rebríčky článkov


  1. Jakub Tinak: Môj dvojmesačný pracovný pobyt v Brne.
  2. Ján Pancák: Fejkové profily nitrianskych vrahov.
  3. Peter Biščo: Urobila som to, čo som ani neurobila - nepamätám sa.
  4. Naďa Mitanová: Moje drahé miesta a zvuky.
  5. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou pred jeho domov doniesli mu truhlu a vence
  6. Štefan Vidlár: Záhorák šecko skúr ví
  7. Michal Madaras: Politický boj má hranice
  8. Vladimír Krátky: Mám home office, deti dištančnú a tu v hlavnom meste sa trápime s predpotopným internetom
  9. Roman Hutira: Za pracovnou ponukou dnes sa zväčša skrýva kompromis na úkor peňazí, či pracovnej náplne.
  10. Štefan Vidlár: Hlasný Hlas


Už ste čítali?