Bitka o Wesnoth, verzia 1.2

Autor: Viliam Búr | 25.12.2006 o 8:00 | Karma článku: 10,98 | Prečítané:  7025x

Bitka o Wesnoth je ťahová strategická hra z prostredia fantasy. Verzia 1.2 prináša množstvo vylepšení; okrem iného aj úplný slovenský preklad.

Bitka o Wesnoth je slobodná počítačová hra, ktorú vytvára internetová komunita programátorov, dizajnérov, grafikov, hudobníkov, prekladateľov, a ďalších dobrovoľníkov vo svojom voľnom čase. Za takmer tri roky od vzniku sa stala jednou z najobľúbenejších slobodných hier (podľa hlasovania na webe Linux Game Tome). Inštalačný program predchádzajúcej stabilnej verzie 1.0.2 bol zo stránky SourceForge.net stiahnutý vyše stotisíckrát. Dnes je tu ďalšia stabilná verzia 1.2; obrovské množstvo zmien a vylepšení plus nové príbehy rozhodne stoja za to, aby ste si ju stiahli.

Upozornenie: Hry uložené vo verzii 1.0 nie je možné načítať vo verzii 1.2. Ak máte poriadne rozohraný nejaký príbeh, odporúčam ho najprv dokončiť, a až potom si nainštalovať novú verziu. Tí šikovnejší si môžu novú verziu nainštalovať do iného adresára.

Obrazovka: Výber náročnosti hry

Asi najčastejšou sťažnosťou na predchádzajúcu verziu hry bolo, že je príliš ťažká, dokonca aj na "ľahkej" náročnosti. To bol úmysel autorov, a pôvodné príbehy naďalej zostali ťažké. ;-) Ale pribudli nové, výrazne ľahšie. Samozrejme, kto bude hrať iba tie, musí rátať s tým, že pri internetovej hre dostane straaašný výprask. ;-)

Obrazovka: Výcvik

Úvodný výcvik bol od základu prerobený. (Staršie verzie buď vysvetľovali málo, alebo boli príliš ukecané.) Výcvik vo verzii 1.2 sa skladá z dvoch častí: taktickej a strategickej. V prvej časti sa hráč naučí bojovať s cvičným panákom, najprv sám, potom s pomocou elfích vojakov. Druhá časť je už realistický boj; mapa však poskytuje hráčovi rôzne výhody a program ho upozorňuje, ako ich využívať.


Arne

Dacyn

Eloh

Nym

Jessica

Haldrik

Bjarn

Gweddry

Kaleh

Zhul

Edmond

Burin

Deoran

Owaec

Delfador

Konrád

Li'sar

Kalenz

Pre jedného hráča je vo verzii 1.2 šesť príbehov; ďalšie možno doťahať z herného servera. "O dvoch bratoch" je jednoduchý a krátky príbeh so 4 scénami. Ukáže však všetky základné možnosti hry, vrátane postupného odkrývania mapy, bojovej hmly, a spolupráce s počítačovým hráčom. Je to akoby druhý výcvik. "Južná hliadka" je ďalší jednoduchý príbeh; má 8 scén a dve alternatívne zakončenia. Zakončenie príbehu závisí od kľúčového rozhodnutia (neprezradím akého) v piatej scéne hry; takže sa tam po dohraní vráťte a vyskúšajte si druhú možnosť; oba konce stoja za to. "Dedič trónu" je pôvodný príbeh, s rekordným počtom 25 scén. Oproti verzii 1.0 má niekoľko zmien: nové scény, predmety a dialógy, nepovinné bonusové úlohy, atď. Dej sa dvakrát rozvetvuje (spoznáte to podľa toho, že máte za cieľ "urobiť vec A alebo vec B"), ale v ďaľšej scéne sa zase spája; podobne je to aj v nasledujúcich príbehoch. "Zrodenie Wesnothu" a "Invázia z východu" sú takisto známe z predchádzajúcej verzie, trochu upravené. "Pod žeravými slnkami" je záverečný príbeh odohrávajúci sa v ďalekej budúcnosti Wesnothu, obsahuje nové jednotky, a niektoré pravidlá hry sú zmenené.

Obrazovka: Zápas

Hra pre viacerých hráčov mala už v minulej verzii mnoho možností: striedajúc sa na jednom počítači, po lokálnej sieti, po internete. Okrem nových máp pre 2 až 9 hráčov pribudli rôzne nastavenia, ktoré robia hru po internete príjemnejšou... teda presnejšie povedané, riešia niektoré typické nepríjemnosti internetových hier. Pri vytváraní hry možno stanoviť časový limit na jeden ťah. Možno nastaviť ignorovanie správ od vybraných hráčov. Nežiadúcim živlom možno zakázať pripojenie do vašej hry na základe IP adresy.


Elfka strelkyňa

Biely mág

Netopier upír

Trpaslík obrnenec

Víla

Prízrak

Sépia

Saur šermiar

Morský bojovník

Hadí bojovník

Kostlivec

Ork bojovník

Rytier

Goblin jazdec

Lesný muž

Troll

Jašter bojovník

Mladý ohyzd

Okrem uvedeného je v hre kopa drobných zmien. Pribudli nové jednotky a terény, zmenili sa niektoré obrázky a portréty, pribudli rôzne animácie. Niektoré jednotky zobrazujú svoju príslušnosť k danému tímu nielen klasickým farebným krúžkom pod nohami, ale nosia tímové farby aj na svojom oblečení. Pribudla hudba, zmenili sa zvuky niektorých jednotiek. Niektoré vlastnosti boli pozmenené, aby sa dosiahla lepšia rovnováha medzi jednotlivými frakciami. Pri štarte programu a načítavaní hry sa zobrazuje postup, takže už to nevyzerá akoby program "zamrzol". Pre autorov príbehov je tu mnoho nových možností; najrevolučnejšia je možnosť napísať vlastný algoritmus pre počítačovú stranu v programovacom jazyku Python. Hráč môže povoliť posielanie anonymných štatistík o priebehu hry (dĺžka hrania, počet víťazstiev a prehier, naverbované jednotky, atď) na server, na základe čoho budú môcť autori neskôr doladiť náročnosť hry.

Obrazovka: Návod

Myslím, že sa nášmu tímu podarilo vytvoriť hru, ktorá sa kvalitou vyrovná komerčným hrám, a ktorá môže fanúšikovi tohoto žánru poskytnúť desiatky hodín zábavy. Možno ju zadarmo a legálne používať. Keďže ide o slobodný softvér, môžu sa záujemcovia o programovanie hier poučiť z otvoreného kódu. Hra umožňuje jednoduché skriptovanie vlastných máp, jednotiek, príbehov... dala by sa využiť ako motivujúci úvod do programovania na nejakom počítačovom krúžku. Ak máte nápad ako pomôcť pri propagácii tejto hry na Slovensku, prosím napíšte komentár k tomuto článku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.


Už ste čítali?